سیستم های تهویه مطبوع

بهترین سیستم های تهویه مطبوع در ایران

سیستم های تهویه مطبوع

بهترین سیستم های تهویه مطبوع در ایران

نمایندگی رسمی ال جی در مشهد
نمایندگی رسمی جی پلاس در مشهد
نمایندگی رسمی کولرگازی تک الکتریک در مشهد
نمایندگی گلدیران در مشهد
خرید کولرگازی در مشهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قیمت کولر گازی

خرید کولر‌گازی، این وسیله پرکاربرد و مورد نیاز برای هر خانه میباشد. با توجه به همه گیری شدن کولر‌گازی همچنان عده ی زیادی قصد خرید کولرهای گازی را دارند اما با وجود تنوع مدل ها و برندهای گوناگونی که وارد بازار شده است .اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشند ممکن است در هنگام خرید کولر‌گازی دچار سردرگمی شوند .پس لازم است قبل از اینکه وارد بازار شوید اطلاعاتی در مورد خرید کولر‌گازی کسب کنید تا بتوانید یک خرید به صرفه و عالی داشته باشید. فروشگاه انتخاب سنتر به عنوان تخصصی ترین مرکز فروش لوازم خانگی ، انواع کولر گازی را با گارانتی معتبر و پایین ترین قیمت بازار به فروش می رساند. قیمت ها به صورت روزانه بروزرسانی میشوند میتوانید جهت خرید بهتر و اطلاع از از قیمت های کولر گازی و مقایسه قیمت نمایندگی های فروش در ایران قیمت کولر گازی مورد نظر را بررسی کرده  و با رضایت بیشتر خرید خود را انجام دهید.همچنین امکان ارسال رایگان برای سراسر کشور فراهم شده است.

قیمت کولر گازی نیز با توجه به نوع و توان آن متفاوت است در ادامه شما را با انواع کولر گازی های موجود آشنا خواهیم کرد. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به مطلب راهنمای کامل خرید کولر گازی مراجعه نمایید.

کولر گازی اینورتر دار بخریم یا معمولی؟

اینورتر (Inverter) بودن قابلیتی است که به واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپروسور اضافه می‌شود و در تمام کمپرسورها می‌توان از اینورتر بهره برد. در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که به دستگاه داده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. با گذشت زمان و هنگامی‌که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند. در این کولرها تنها دو حالت برای کمپرسور و موتور وجود دارد: یا روشن است یا خاموش. اما کمپرسورهایی که به سیستم اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور را خاموش نمی‌کنند و تنها دور موتور را کاهش می‌دهند؛ به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند.

 

میزان برق مصرفی کولر گازی چقدر باشد؟

در مورد نوع برق مصرفی حتما مفصل تحقیق کنید. همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، مصرف برق کولرهای پنجره‌ای خیلی زیاد است و دلیل اصلی ارزان بودن‌ قیمت کولر گازی پینجره ای همین مصرف زیاد آن است. همان‌طور که مصرف بنزین در مورد خودروی زیر پایتان مهم است، لطفا در مورد مصرف برق کولری که قرار است حداقل به مدت سه ماه شب و روز روشن باشد، وسواس به خرج دهید. کمپرسورِ کولرها هم در طول زمان با بهینه‌ سازی‌هایی همراه شده‌اند که به مصرف کمتر برق منجر می‌شود. به اینورتر بودن حتما دقت کنید و فاکتور بعدی را هم حتما در نظر داشته ‌باشید.

اما در مورد اینکه برق مورد نیاز کولرتان چطور باید تامین شود هم از قبل تحقیق کنید. اکثر کولرهای خانگی با برق تک‌فاز کار می‌کنند و برخی هم به برق سه‌فاز نیاز دارند. برای کولر گازی پنجره‌ای و اسپلیت، همان برق تک‌فاز هم کفایت می‌کند؛ اما در مورد کولرهای ایستاده و آن‌هایی که برای فضاهای شلوغ طراحی می‌شوند، به برق سه‌فاز نیاز خواهید داشت.

 

برخی ویژگی های کولر گازی

باز و بسته شدن دریچه های کولر به صورت خودکار: با باز و بسته شدن دریچه های کولر ، هوا به صورت همزمان در جهت های مختلف در گردش می باشد.

سیستم صرفه جویی(Energy saving systems) در مصرف انرژی: با استفاده از این سیستم ، کولر بعد از رسیدن به دمای دلخواه با استفاده از اینورتر هوشمند در وضعیت بهینه ی اقتصادی کار کرده و از تکرار خاموش و روشن شدن کولر جلوگیری می کند بنابراین می توان گفت که در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

مصرف برق کولر های گازی با آبی: کولر های گازی به سه دسته ی گرمسیری، معتدل و خشک تقسیم می شوند. در زمان تهیه ی کولرگازی حتما به شرایط آب و هوایی خود دقت نمایید. همچنین متناسب با مساحت منزل خود، در انتخاب قدرت و نوع کولر گازی دقت کنید زیرا برای منازلی که مساحت کمتری دارند استفاده از کولر گازی های پر قدرت انتخاب مناسبی نیست.

کولر های گازی به دلیل سرعت بالا در خنک کردن محیط، مصرف برق بالایی دارند اما از جایگاه خاصی برخوردار هستند. کولر آبی نسبت به کولر های گازی برق کمتری را مصرف می نمایید و به دلیل افزایش دادن رطوبت برای مناطق خشک مناسب تراست. اکثرا کولر های گازی برای مناطقی که آب و هوای شرجی و یا گرمسیری دارند مناسب است. امروزه کولر های گازی از قابلیت های بالایی بر خوردارند و نسبت به کولر های آبی میزان درخواستی بالاترو همچنین محبوبیت بالاتری را به خود اختصاص داده اند.

 

قدرت خنک کنندگی کولرگازی چقدر باید باشد؟

توان خنک کنندگی کولر گازی معمولا به طور اختصار با واحد BTU اندازه گیری می شود. این علامت استانداردی جهت سنجش میزان خنک کنندگی کولر گازی می باشد. به طور معمولا انواع کولر گازی با توان 9000 تا 30000 BTU برای مصارف خانگی و اداری مورد استفاده قرار میگیرد. هر کدام از این ظرفیت ها متناسب با متراژهای مختلف است. چنانچه ظرفیت سرمادهی کولر گازی با فضای مورد نیاز شما همخوانی نداشته باشد قطعا به مشکل برمی خورید. اگر توان سرمادهی کمتر از میزان فضای شما باشد مجبور خواهید بود ساعت های بیشتری از کولر استفاده کنید و این مساله موجب هزینه بالای برق خواهد شد و اصطحلاک دستگاه بالاتر خواهد رفت. از طرفی چنانچه توان دستگاه بالاتر از نیاز فضای شما باشد ، مجبور هستید اسپیلت را زود به زود خاموش کرده تا یخ نزنید! برای دریافت مشاوره جهت انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی از کارشناسان فروش انتخاب سنتر راهنمایی بگیرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی